Trainingsperiode - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Tiemen Visee - WaarBenJij.nu Trainingsperiode - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Tiemen Visee - WaarBenJij.nu

Trainingsperiode

Door: tiemenvisee

Blijf op de hoogte en volg Tiemen

11 December 2011 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Hallo allemaal,

Zodat iedereen toch op de hoogte kan blijven van mijn overzeese activiteiten en mijn mail en bel contact te beperken heb ik speciaal voor alle overwinteraars een waarbenik aangemaakt. Dus ik wens jullie allen veel leesplezier de komende drie maanden.

Ik schrijf nu vanaf mijn antieke bureau in het Hilton hotel van Fort Loderdale. Ik moet zeggen dat er qua hotelkamers prima voor me wordt gezorgd. Net voor het eerst in mijn leven gegeten bij Taco Bell een medium menu wat in Nederland door gaat voor een supersize menu. Met een glas cola zero waarmee je hele families van drinken en douchewater kan voorzien. Gelukkig kon ik kiezen uit acht verschillende soorten Cola Zero's en had ik ook nog een refill optie! Maar het goede nieuws is dat mijn training er officieel op zit en ik voor mezelf kan beginnen. Gisteren in de officiers bar afscheid genomen van de lifestylist die mij trainde (echt een goede gozer uit Seattle) en andere crewmembers. Helaas had ik de laatste week niet de beschikking over een kamer in het gastenverblijf omdat er een inspecteur langs kwam die tot mijn verbazing hoger stond aangeschreven als de lifestylist in training. Dus moest ik de week in een gedeelde kamer doorbrengen samen met Techspert Tom. Hij is verantwoordelijk voor de computerklassen die worden gegeven aan boord van het schip. Maar zijn voornaamste rol was toch wel de crew voorzien van Gummyberen doorweekt in Vodka. Dus bij deze nog een cullinaire tip: Koop een zak gummyberen en een fles vodka en mix deze in een zak waarna je ze voor twee dagen in een koelkast bewaard. Weer eens wat anders als een koekje bij de koffie.

De eerste cruiseweek heb ik meteen twee van de vier Nederlandse eilanden gezien. Curaçao en Bonaire. En was een dagje strand op Half Moon Clay een klein eilandje waar je met kleine bootjes vanaf het cruiseschip naartoe wordt gebracht. Een echt Caribische paradijs. Ik kan bijna altijd aan land tijdens de poortdagen omdat er geen activiteiten zijn als het schip aangemeerd is. Dus meestal heb ik een uur of vier aan wal. Wat precies leuk genoeg is om iets van het eiland te zien.

In de tweede week moest ik zelf ook allerlei lessen geven terwijl ik de eerste week vooral toekeek. Dit ging redelijk goed en steeds beter vooral omdat het in het begin nog vaak zoeken is naar de juiste Engelse woorden. Tijdens deze cruise hebben we Grand Turk aangedaan waar je prachtig kan duiken en zwemmen, Puerto Rico waar ik een IPM had, wat betekend dat je op het schip moet blijven zodat er genoeg bemanningsleden zijn in geval van een noodgeval. Vervolgens zijn we naar St Maarten gegaan wat een leuk stadje heeft volledig gericht op de cruise industrie. om te eindigen in Half Moon Clay waar ik mijn activiteiten op het strand heb gegeven.

Volgende keer vertel ik wel iets meer over het leven aan boord van het schip maar nu ga ik zwemmen en uitrusten. Fijne dagen en je hoort nog van me.

Groeten Tiemen

  • 11 December 2011 - 20:59

    Ilona:

    Hoi, verslag gevonden maar op waar ben jij nu, is wel even zoeken.
    Leuk je gesproken te hebben en fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet vandaag in het Hilton.

  • 12 December 2011 - 11:41

    Els Slaats:

    het klinkt geweldig, leuk om deze week met je eigen programma te starten. veel succes

  • 12 December 2011 - 12:15

    Maud Hedeman:

    Hoi Tiemen,
    fijn dat je het naar je zin hebt. Het klinkt behoorlijk luxueus allemaal; zal na zo'n verblijf moeilijk worden om weer als backpacker rond te trekken.
    Liefs van Leo en mij,

    Maud

  • 12 December 2011 - 12:23

    Roos:

    Hey Tiemen,
    Ik kreeg via Els je site doorgestuurd. Leuk te lezen waar je mee bezig bent! Veel plezier en succes nog!
    Roos

  • 19 December 2011 - 21:31

    Greet:

    Hey Tiemen, ondertussen heb je vast al weer een eind gevaren en veel gezien en beleeft. Volgens mij is het daar wel genieten en wil je straks niet meer terug. Dan toch maar een keer met z'n allen een cruise maken bij je en een groepsles springen volgen ;-)
    De feestdagen komen er aan en dat zal ook wel een hele belevenis worden. Veel plezier de komende dagen en ik ben benieuwd naar je belevenissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2011

Eerste werkweek

11 December 2011

Trainingsperiode

11 December 2011

korte broeken en 3 daags buffet
Tiemen

Actief sinds 11 Dec. 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 6007

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: